Stretli sme sa v Litave. Ján Golian vzbudil v dedinke so svojím automobilovým veteránom zna-čný rozruch. Prišiel na ňom zo Zvolena, kde žije. Hoci už má jeho Aero 662 svoje roky, pomerne dlhú cestu zvládlo bez problému.
Pre výrobu automobilov sa firma Aero rozhodla z dôvodu nízkeho záujmu o nové lietadlá v období veľkej hospodárskej krízy medzi svetovými vojnami. Ich cieľom bolo produkovať lacné, nenáročné, cenovo dostupné ľudové vozidlo. Ako informuje wikipédia, pôvodná cena tohto obľúbeného auta bola 18-tisíc korún, neskôr ju znížili na 16 600 korún.
Prvý model automobilu od českej leteckej firmy Aero Vodochody bol Aero 500 (podľa objemu motora) alebo Aero 10 HP (podľa výkonu motora). Vyrábal sa v rokoch 1929 až 1932, na trh sa dostalo vyše 1300 kusov.
Aero 500 bolo podľa wikipédie najjednoduchším vozidlom, aké sa kedy v Česko-Slovensku vyrábalo. Auto bolo dvojmiestne, malo celokovovú samonosnú karosériu a pôvodne sa vyrábali typy cabrio s jednými dverami na ľavej strane a tretím sedadlom vzadu, ktorého operadlo bolo zároveň vekom s uchytením pre rezervné koleso. Vyznačovalo sa veľkou spoľahlivosťou.
Pri príležitosti Pražského autosalónu absolvoval na ňom český pretekár Bohumil Turek trasu Praha - Brest - Praha - Hamburg - Praha dlhú 4913 kilometrov za 18 dní bez prestávky. Cestovateľ F. A. Elstner s týmto autom prešiel v roku 1929 naprieč Saharou.
Aero 662 alebo 18 HP sa vyrábalo v rokoch 1931 až 1934. Motor bol už jednovalcový a pribudli druhé dvere. Tento model mal mechanické brzdy na prednej a zadnej náprave a pneumatiky s rozmermi 4,75 - 5,25 x 16.
Z modelu 662 vyrobili 2615 vozidiel. Jeho spotreba sa udáva na 6,5 - 7,5 litra na kilometer.