Letisko Sliač začalo tendre na lety do Prahy a Viedne

Predpokladané náklady na prevádzku plánovaných pravidelných liniek sú 1,1 milióna eur ročne, letisko ich chce financovať z dotácie ministerstva dopravy.

SLIAČ. Letisko Sliač, a. s., má naďalej záujem o oživenie leteckého spojenia do Prahy a Viedne. Vyhlásilo verejné súťaže na poskytovanie pravidelných letov do českej a rakúskej metropoly počas dvanástich mesiacov v pracovných dňoch minimálne päťkrát týždenne. Letecký prepravca má pritom zabezpečiť priame pokračovanie do požadovaných cieľových destinácií a s vhodným typom lietadla pre regionálnu dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sliačske letisko ďalej informovalo v podmienkach tendrov zverejnených vo Vestníku verejného obstarávania, predpokladané náklady na prevádzku každej z plánovaných liniek sú 1,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty ročne, letisko ich chce financovať z dotácie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

SkryťVypnúť reklamu

Otváranie ponúk je plánované 21. septembra, o súťažné podklady je možné požiadať do 12. septembra. Rozhodovať bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe požadovanej výšky štátnej dotácie na prevádzkovanie linky v trvaní dvanástich mesiacov. Záujemcovia musia preukázať, že v posledných troch rokoch dosiahli celkový obrat minimálne 1,1 milióna eur, prípadne najmenej 366,66 tisíc eur ročne.

Dopravca má pre cestujúcich do Prahy a Viedne pritom zabezpečiť servis za štandardných podmienok obvyklých v pravidelnej medzinárodnej leteckej doprave. Ponúknuť má všetky štandardné a špeciálne služby ako na vlastných letoch, ako aj podporu cestujúcim formou telefonického centra s nepretržitou prevádzkou.

Obchodný riaditeľ Letiska Sliač Milan Ligoš informoval v júni agentúru SITA počas prípravy tendrov, že ich zmyslom je prispôsobiť podmienky tak, aby sa prihlásilo čo najviac záujemcov v rámci európskej leteckej dopravy. "Práve pre zložitú situáciu v leteckej doprave sa pokúšame hľadať priestor na realizáciu pravidelnej linky zo Sliača viacerými spôsobmi. Verejný tender je jednou z možností," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Európska legislatíva neumožňuje, aby letisko zvýhodňovalo niektorého prepravcu. Zmyslom subvencie pravidelnej linky podľa Ligoša je, že to musí byť legálne aj s podporou štátu. Odhadované ročné náklady na prevádzku liniek zo Sliača do Prahy a Viedne predstavujú sumu, ktorú podľa neho nebude mať letecký prepravca záujem znášať. "Je to maximálna výška, ktorú bude môcť letecký prepravca požadovať ako možné zdieľanie rizika. Dúfame, že súťaž vygeneruje lepšie a výhodnejšie podmienky," očakáva Ligoš.

Spoločnosť Letisko Sliač, a. s., je zapísaná v Obchodnom registri od začiatku roka 2005 a má základné imanie 1,177 milióna eur. Vybavuje lety vojenských lietadiel a v civilnej doprave chartrové a privátne lety. Akcionárom letiska je ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Najčítanejšie na My Zvolen

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 835
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 370
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 825
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 370
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 132
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 879
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 367
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 963
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 083
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 73 613
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 258
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 692
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 461
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 574
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 397
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 335
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 083
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 73 613
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 258
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 692
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 461
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 574
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 397
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 335
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu